اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران

امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبر شماره ۷۳۴۲

الفبای رستورانی : اهمیت انتخاب تجهیزات آشپزخانه رستوران

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ , بازدید: ۳۲۳۸
با ما همراه باشید تا با مهم‌ترین بخش تجهیزات آشپزخانه صنعتی آشنا شوید.

انتخاب تجهیزات آشپزخانه صنعتی

 

انتخاب تجهیزات آشپزخانه صنعتی یکی از مهم ترین قدم های متولد شدن یک رستوران است. زیرا انتخاب تجهیزات با کیفیت رابطه مستقیمی با کیفیت و خوشمزگی غذای تولیدی دارد. این روزها اگر غذای مشتری به درستی طبخ نشده باشد یا گوشه های سوخته ای داشته باشد قطعا آن را مرجوع خواهد کرد. زیرا مردم نسبت به کیفیت غذای خود حساس تر شده اند و تمایل به خوردن غذاهای سالم تر و با کیفیت تر دارند. از این رو تجهیزات آشپزخانه صنعتی شما رابطه‌ی مستقیمی با رضایت مشتریان شما دارد. اما مهارت آشپزی را نیز نباید نادیده گرفت.

برای انتخاب تجهیزات آشپزخانه صنعتی خود ابتدا باید فیلد کاری خود را مشخص کنید. تجهیزات آشپزخانه صنعتی خانواده بسیار بزرگی است که باید با توجه به نوع غذای تولیدی خود از بین آنها انتخاب کنید. اما برخی از آنها برای هر نوع رستورانی ضروری است.

تجهیزات باید دوام و کیفیت بالا و طرز کار آسانی داشته باشند. همچنین باید انرژی کمی مصرف کنند. زیرا در تمام ساعات کاری از آنها استفاده خواهد شد و اگر پرمصرف باشند هزینه زیادی را روی دست شما خواهند گذاشت. امروزه بیشتر آشپزخانه های صنعتی به صورت الکترونیکی اداره می شود و در بسیاری از آنها برش و خرد کردن نیز با ماشین انجام می شود. با ما همراه باشید تا با مهم‌ترین بخش تجهیزات آشپزخانه صنعتی آشنا شوید.

 

اجاق ها

اجاق ها برای پخت و پز، جوشاندن یا بخارپز کردن مواد غذایی استفاده می شود. اغلب آنها با گاز مایع کار می کند. امروزه از اجاق های القایی و صفحه داغ استفاده می شود که با برق کار می کنند. آنها می توانند دارای صفحات صاف یا مشبک باشند.

فرها

معمولا از فرهای بزرگ و حرفه ای در آشپزخانه‌ی رستوران ها برای پخت و پز استفاده می شود. آنها مدل های مختلفی از جمله ثابت و چرخان یا تونلی دارند. فرهای قفسه ای مجموعه ای از قفسه ها هستند که غالباً در یک قاب استیل ضد زنگ بلند قرار گرفتند و برای تولید حجم زیادی از مواد غذایی مانند نان، کوکی و کروسان مناسب هستند. تنوع بیشماری در فرهای صنعتی وجود دارد که با توجه به انرژی مصرفی و نحوه گرم کردن مواد غذایی، اندازه و شکل آنها متفاوت است. و شما می توانید طبق نیاز خود یکی از آنها را انتخاب کنید.

گریل

این روزها بسیاری از مردم از بین همبرگر سرخ شده و همبرگر گریل شده، نمونه گریل شده را انتخاب خواهند کرد. زیرا چربی کمتری دارد و سالم تر است. پس آشپزخانه صنعتی شما به دستگاه گریل نیز نیاز دارد. این وسیله از صفحات مسطح ساخته شده از آهن، فولاد ضد زنگ یا آلومینیوم است که گرما را به مواد غذایی منتقل می‌کند و باعث کباب شدن آن می شود.

 

 

قابلمه و ماهیتابه

شما به قابلمه های متنوعی در آشپزخانه خود نیاز دارید که بسته به نوع پخت و پز آشپز یک قابلمه را انتخاب می کند. این وسیله برای سرخ کردن برخی مواد، جوشاندن آن ها و پختن برخی غذاها به کار می رود. از ماهی‌تابه نیز برای سرخ کردن یا بخارپز کردن بعضی از غذاها استفاده می شود. می توان از ماهی‌تابه های مختلف که در انواع مختلف کم عمق و عمیق وجود دارد استفاده کرد.

خردکن ها

از خردکن ها در آشپزخانه صنعتی برای برش دادن و خرد کردن سبزیجات در شکل ها و اندازه های مختلف استفاده می شود. همچنین در برخی از موارد از آنها برای برش نان به قطعات کوچکتر برای پودینگها، سوپ ها یا برخی سالاد ها استفاده می شود. تیغ خردکن ها معمولا از جنس فولاد ضد زنگ هستند.

ماشین ظرف‌شویی

علم و تجربه ثابت کرده است که ماشین‌های ظرفشویی آب کمتری برای شستن ظروف استفاده می کنند و مدل های جدیدتر آن مصرف انرژی پایین نیز دارد. پس شستن ظرف ها با یک ماشین ظرفشویی هم نیروی کار کمتری میخواهد و هم به صرفه است. انواع ماشین ظرفشویی صنعتی که امکان جا دادن تعداد زیادی از ظرف های بزرگ را دارد تولید شده‌اند که میتوانند از ۵۰ تا ۱۲۵ قفسه برای ظروف داشته باشند.

 

مواردی که ذکر شد تجهیزات درشت آشپزخانه صنعتی بودند. بنا بر نیاز خود ممکن است به تجهیزات بزرگ دیگری نیز داشته باشید. شما به وسیله کوچک تری همچون کفگیر، ملاقه، قاشق های مختلف و سرویس چاقو های متفاوت نیز نیاز خواهید داشت. همچنین ظروف پلاستیکی در اندازه های کوچک و بزرگ برای نگهداری مواد اولیه یکی دیگر از ملزومات آشپزخانه صنعتی است.

برای قفسه ها و کابینت های آشپزخانه صنعتی نیز از متریال استنلس استیل یا فولاد ضد زنگ استفاده می شود زیرا نظافت و تمیزی یک آشپزخانه صنعتی از اهمیت بالایی برخوردار است و فولاد ضد زنگ نیز به دلیل عدم خوردگی و عدم کشت باکتری و میکروب روی آن می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

http://alefbarest.com/n/7040-%d9%88%db%8c%da%98%da%af%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1-%d8%b1%d8%b3%d8%aa%d9%88%d8%b1%d8%a7%d9%86/

پیوندها

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© rst-teh.ir All rights reserved 2016